Noin 800.000 katselua Sinfonia Lahden korona-ajan verkkosisällöille
Sinfonia Lahden koronapandemian aikana tuottamat verkkosisällöt ovat saavuttaneet jo n. 800.000 katselukertaa. Lisäksi kaksi YLE-konserttiradiointia saavuttivat yhteensä n. 100.000 kuulijaa. Koronapandemian keskeytettyä orkesterin normaalin konserttitoiminnan, verkkoon tuotetut konsertit ja muu sisältö on ollut keskeinen osa orkesterin tarjoamaa korvaavaa palvelutarjontaa.
Suurimman yksittäisen katsojamäärän Sinfonia Lahden kevään verkkotuotannoista on saavuttanut huhtikuussa 2020 julkaistu äänitys Sibeliuksen Finlandiasta, jossa orkesterin muusikot nauhoittivat ääniraidat kukin kotonaan matkapuhelimillaan. Orkesterin eri sosiaalisen median alustoilla julkistettu Finlandia-äänitys on kerännyt tammikuun 2021 puoliväliin mennessä kahtena versiona (toisessa mukana Laulupuu-kuoro) yhteensä yli 365.000 katselukertaa.
Lahden lyseossa kuvattu, koulujen päättäjäisten yhteydessä julkaistu Gaudeamus igitur -äänite on kerännyt yli 29.000 katselua, Juhannustanssit lähes 17.000 katselua, Vappumatinea lähes 13.000 katselua ja Kevyemmän sortin kotikonsertti yli 9.000 katselua. Itsenäisyyspäiväkonsertilla on yli 7.000 katselua, ja Radio Voiman suoran konserttilähetyksen kuuli n. 3.000 henkilöä.
Konserttien ja musiikkiesitysten lisäksi on julkaistu myös mm. soitinhuoltoa esittelevää videomateriaalia ja kuusiosainen Sibeliuksesta sanoin -ohjelmasarja, jossa Sinfonia Lahden muusikot keskustelevat Sibeliuksen sinfonioista sekä soivia postikortteja Lahdesta ja ”Lapset kysyvät – orkesteri vastaa” -sarja. Omien kanaviensa lisäksi orkesterin materiaalia on julkaistu kumppanuuksien kautta mm. Etelä-Suomen Sanomien ja Rondo-musiikkilehden kanavissa. Myös classiclive.com-sivustolla on tarjolla orkesterin Sibeliustalossa tekemiä konserttiäänitteitä.
Sinfonia Lahden toistaiseksi menestyksekkäin video on YouTubessa lähes 1,4 miljoonaa katselijaa kerännyt Soprano’s Surprise. Kaikkiaan orkesterin videoita on katsottu YouTubessa yli kaksi ja puoli miljoonaa kertaa.